תפקיד האפליקציה בפלאפון הוא כמו תפקידו של אתר התדמית של העסק במחשב. האמנם?

הנראות של כל עסק היא המפתח לכל המשך התקשרות ומעקב עם הלקוח. עסק שלא יוצר רושם ראשוני מכובד ומקצועי יכול לאבד לקוחות רבים. ידוע כי רושם ראשוני קשה מאוד לשנות. אתר התדמית של העסק הוא בעל אותו משקל בדיוק. הוא הנראות ויוצר הרושם הראשוני אצל המשתמשים באינטרנט. הוא המציג את העסק, מאפייניו, שירותיו או מוצריו. אתר תדמית מהווה כרטיס ביקור או הכניסה לעסק שממנו מחליטים להכנס לתוך החנות או לתוך האתר.

לשם מה להוסיף אפליקציה?

לא כל בעלי העסקים זקוקים לאפליקציה כדי לקדם את העסק שלהם. אבל ישנם רבים מהעסקים שיועילו להם היתרונות שיש באפליקציה. השילוב ביחד עם אתר התדמית שבנו לעסק יקפיץ את החשיפה ואת התנועה במדיות השונות בהן משתמש העסק.

האפליקציה, ברגע שמורידים אותה לנייד נמצאת בפלאפון ונראית על ידי בעל הפלאפון בתדירות גבוה. כך, הלוגו נחשף ונכנס לתודעת בעל הפלאפון באופן חזק יתר מאשר אתר התדמית.

בנוסף, שימוש באפליקציה מאפשר זמינות לשירותים השונים ותתבטל התלות בזמני העבודה. ניתן יהיה להזמין מוצרים, לקבוע פגישות בתוך האפליקציה עצמה, להציע הנחות שונות ולעדכן מבצעים ועוד.

בבניית אפליקציה ישנה אף אמירה של חדשנות והגעה לקהלי יעד נרחבים  ומגוונים יותר, במיוחד אלו אשר משתמשים יותר בפלאפון שלהם ונעים בין האפליקציות השונות שהורידו.

4 דגשים לתשומת הלב בעת שילוב האפליקציה עם אתר התדמית

מדובר על שני עולמות מורכבים כל אחד מהרבה אלמנטים והרבה משתנים, אך, בתכנון ובמחשבה, ניתן לשלב ביניהם ולאפשר את תנועת המידע ובכך להגדיל את מידת החשיפה ולגוון את סוג המידע הניתן בכל אחת מן המדיות. שימו לב למספר דגשים:

  1. שמרו על אותו קו עיצוב בין אתר התדמית לבין האפליקציה. אין צורך לשנות את העיצוב ואפילו להיפך. שמירה על אותו קו עיצובי יאפשר מוכרות ואף מיתוג של העסק.
  2. הימנעו ממראה מבולגן, או לא מסודר. מודעות רבות מדי או חלונות קופצים יכולים לפגוע בהנאת המשתמש ולהפסיק את השימוש באפליקציה או לא להתחיל עמה מלכתחילה.
  3. וודאו שהמידע ברור ומקוצר. בניגוד לאתר התדמית, האפליקציה מותאמת לפלאפון ומכוונת למידע מהיר ומיידי. המסרים בה צריכים להיות קצרים, ממוקדים וברורים. אנו רוצים שהמשתמש ידע בדיוק על מה ללחוץ ולאן להגיע בכל צורך שעולה ושלא יסתבך. אפליקציה שאינה נגישה נותנת רושם של עסק לא נגיש.
  4. אתר התדמית מיועד להרשים ולהראות את היתרונות שבעסק ולבנות את הרושם שיוביל לפניות. האפליקציה מיועדת להיות פונקציונלית. שימו דגש על הערך שיפיקו המשתמשים מהורדת האפליקציה שיובילו לשימוש חוזר באפליקציה.

האפליקציה ואתר התדמית שניהם פרויקטים שניתן לקדמם בנפרד או במקביל. זאת לפי הצורך שעולה ובהתאם לתכנית העסקית.