תמונה של פיתוח אפליקציות- שלבים מרכזיים

המונח אפליקציה מוכר לכל ילד והשיטוט בחנות האפליקציות הפך לתחביב לשעות הפנאי, תוך עיון מוקפד בחידושים ובהמצאות שמביאה אלינו הטכנולוגיה המתקדמת לצרכי בידור, ניהול אורח חיים בריא, ספורט, צרכנות, למידה ועוד. נראה כי אין היום עסק שאינו קופץ על הרכבת הדוהרת ומבקש להתחבר ללקוחותיו וללקוחות הפוטנציאלים שלו באמצעות פיתוח אפליקציה.

למרות שמדובר בתחום שמתחיל את ההטמעה כבר בחוגים לילדי בית הספר היסודי, פיתוח אפליקציות מקצועי מחייב לא מעט ידע, כלים וניסיון, שנועדו להבטיח אפליקציה המעניקה חוויית משתמש חיובית ומניעה את הלקוח הפוטנציאלי לפעולה.

בפיתוח אפליקציות יש להקפיד על כל שלבי הביצוע בסטנדרטים הגבוהים ביותר, ולא למהר לשלב הקידוד וההטמעה ברשת, שכן אפליקציה שלא עברת תכנון מוקפד, הגדרת מטרות ויישומן, עריכה גרפית ובדיקות עשויה לייצר למשתמשים חוויה שלילית שבהכרח תותיר הזדהות ורושם שלילי על בית העסק.

השלבים המרכזיים בפיתוח אפליקציות:

רעיון– השלב הראשוני והחשוב ביותר הוא הולדת רעיון לאפליקציה הנוגעת בצורך של משתמשים. גם כאשר הרעיון על פניו נראה מבריק יש לעצור וללמוד את התחום ואת תנאי השוק. מהו הערך המוסף שתביא האפליקציה למשתמשים? מהו השוק הפוטנציאלי להורדת האפליקציה? האם קיימות אפליקציות שעשויות להוות תחרות? כל השאלות הללו לא נועדו לשפר את איכות האפליקציה המתוכננת, אלא קודם לכן לבחון את כדאיות הפיתוח.

אפיון– שלב האפיון הוא השלב המקדים את הפיתוח והעיצוב, כאשר בשלב זה יתבצע פירוק של הרעיון לרכיבים והחלטות לגבי אופן היישום של האפליקציה בפועל. שלב האפיון יכלול ניתוח של פוטנציאל הרווחיות של האפליקציה, שרטוט של הרכיבים הגרפיים, תכנון של התממשקות הרכיבים השונים לכדי מוצר מתפקד, מתן דגש על חוויית המשתמש והתועלות אותם יפיק מן האפליקציה, בדיקות ההיתכנות הטכנולוגית של הרעיון וקבלת הערכת עלויות.

אפיון מקצועי יבטיח יציאה לפיתוח תוך קבלת התמונה השלמה ונטילת כמה שפחות סיכונים, הן כלכליים והן טכנולוגים ושיווקיים.

עיצוב– עיצוב האפליקציה מצריך עבודת גרפיקה ממוחשבת מקצועית, המחברת בין ידע טכנולוגי ליצירתיות. עיצוב האפליקציה הוא הדבר הראשון בו ייתקלו המשתמשים, הן בעיצוב הלוגו והפיכתו לסמל מוכר והן בעיצוב הרכיבים הפנימיים. העיצוב ישפיע רבות על חוויית המשתמש ועל הצלחת הרעיון כולו. חשוב לבחור באמירה עיצובית ומטרות שיבואו לידי ביטוי הן בבחירת הצבעים, עיצוב הכפתורים, המעברים בין מסכים בתוך האפליקציה, נגישות היישומים ועוד.

פיתוח– שלב הפיתוח הוא שלב מהותי המאגד בתוכו הן את ההחלטות משלב האפיון והן את עקרונות העיצוב. פיתוח קוד לינארי הכולל קבצים גרפיים, קבצי שמע, מידע ותוכן, אפשרויות רכישה, דרכי התקשרות, או כל פונקציה נוספת הנדרשת בתחום פיתוח אפליקציות, דורשים מקצועיות ברמה גבוהה ביותר ומחייבים עבודה עם מפתח מקצועי המביא את כל הכלים ליישום ולפיתוח מתקדם טכנולוגית.

אנו ב APPEXPRESS  משלבים בין יכולות טכנולוגיות מתקדמות, צוות מעצבים גרפיים ראשון בתחומו, ידע וניסיון בתחום השיווק ועבודה בשיתוף פעולה עם הלקוח תוך הקשבה וראייה של צרכיו, המלווים את כל תהליך הפיתוח ועד לתוצאה הסופית.