תמונה של איך לשווק אפליקציה
בחנויות האפליקציות, הן של אפל והן של גוגל, מצויות כיום אפליקציות במספרים חסרי תקדים. מיליונים רבים של אפליקציות, שממשיכות ומתרבות בקצב מסחרר. לאור הכמות הזאת, יש צורך לנקוט צעדים שונים ונמרצים, על מנת להתבלט. אז איך לשווק אפליקציות בהצלחה? קבלו את הדרכים הטובות ביותר.

קידום בשיטת ASO

אופטימיזציה של מנועי חיפוש (SEO) היא דרך מקובלת לבצע קידום אתרים במנועי חיפוש נבחרים. אך מסתבר שחלק גדול מהכלים הללו, שאותם אפשר ללמוד במהלך שיווק דיגיטלי קורס, יכולים להתאים בצורה טובה למדי גם לטובת קידום ושיווק אפליקציות. ככלל, מדובר באוסף של כלים שנקראים ASO – אופטימיזציה בקידום אפליקציות. הרעיון הוא לבצע התאמות בתיאור המילולי של האפליקציה, בשמה, בהטמעת מילות מפתח בתיאור המורחב וכדומה. זאת, על מנת שכל מי שיחפש אפליקציה בתחום כזה או אחר (החל במשחקים, דרך דיאטה וכלה באפליקציה עסקית) ימצא בסבירות גבוהה את זו שאותה רוצים לשווק.

סקירה מקיפה בפרסום אונליין

דרך טובה נוספת לטובת שיווק אפליקציות היא להשקיע בסקירה מקיפה. הסקירה, שיכולה להיכתב בכתיבה שיווקית עיתונאית, תתפרסם בכל מיני מדיות או פלטפורמות. ניתן לפרסם אותה באתרים נבחרים, להפיץ אותה בבלוגים וכדומה. הסקירה נועדה לתאר לקהל היעד הפוטנציאלי במה האפליקציה יכולה לסייע. פירוט של תועלות ולעיתים פירוט מגוון היישומים והתוספות, מגרים את העניין ויכולים להביא לעליה דרמטית במספר ההורדות. ניתן לפרסם סקירות אפילו בדפוס, בעיתונות למשל או בעלונים, אולם יש יתרון עצום בפרסום בדיגיטל. פרסום כזה מביא הנעה לפעולה וניתן לשתול קישור שמוביל מיד להורדת האפליקציה.

המלצות משתמשים ומשפיעני רשת

דרך המלצות ניתן לתפוס את העין של מתעניינים רבים ולהביא לתוצאות מהירות. פרסום של המלצות מאת משתמשים או מיתנסים שקיבלו גרסה ראשונית של האפליקציה נתפס כחיובי ואמין. ניתן גם לשתף פעולה עם משפיעני רשת אשר נוהגים להפיץ המלצות או חוות דעת בצורה של בלוגים מצולמים וסרטונים בפלטפורמות מגוונות, החל בטיק טוק, דרך אינסטגרם וכלה ביו טיוב ופייסבוק. בהקשר זה, העלאת פוסטים איכותיים בנושא לדף ברשת החברתית יכול גם הוא להגדיל במהירות את מעגל המשתמשים. אלה פרסומים שתומכים במידה רבה במעורבות גולשים. שיתופים נוספים יוצרים עניין ובאז חיובי סביב האפליקציה.

שיפורים באפליקציה עצמה

לא נסיים מבלי לציין דבר חשוב שנוטים להתעלם ממנו. שיווק של אפליקציה לא מנותק מפיתוח אפליקציה איכותית ומועילה. שחרור אפליקציה לא מוצלחת או לא "אפויה" מספיק, עלול לפגוע בהצלחתה גם אם היא תשתפר בעתיד. עדיף להשקיע בשיפורים ובפיתוח, כך שלמשתמשים תהיה חווית משתמש טובה מאוד. אך גם לאחר מכן, טוב להיעזר בחוות דעת וביקורות, על מנת להמשיך ולשפר ולפתח ולהוסיף פונקציות מועילות. בצורה כזאת משפרים את הביקורות, נהנים מיחסי ציבור טובים, מה שיגדיל את כמות החיפושים וההורדות של האפליקציה.