הבסיס לאפליקציה שתזכה לכמות עצומה של הורדות הוא רעיון מצוין ופיתוח מדויק. אבל גם כשהבסיס איתן ומייצר פוטנציאל אמיתי להצלחה ארוכת טווח, יש צורך בעוד מרכיב – קידום חכם שיאפשר לקהל הרחב להיחשף ליישומון החדש (חדש באופן כללי או חדש עבורו). הקידום נחלק לשני מרכיבים: בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל ומחוצה להן. חלוקת המשאבים – זמן, מחשבה וכסף – בין שני המסלולים הנ"ל משתנה בהתאם למאפיינים הספציפיים של כל אפליקציה, אבל בדרך כלל מומלץ לשלב ביניהם.

קידום באפסטור ובגוגל פליי

לא צריך להיות מומחה בתחום השיווק הדיגיטלי כדי לדעת שיש מיליוני אפליקציות בחנויות הרלוונטיות, ושבהתאם התחרות על תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים עזה. בהתאם ASO (ראשי תיבות של AppStore Optimization, המונח המקובל לקידום אפליקציות בתוך החנות – גם זו של גוגל) חייב להתבצע על בסיס אסטרטגיה אופטימלית.

1. כותרת ותיאור משכנעים

כל אפליקציה מופיעה באפסטור ובגוגל פליי עם כותרת ותיאור – ובאופן טבעי כדאי שהם יהיו משכנעים מאוד. חשוב להדגיש את התועלת למשתמשים ואת הייחודיות של היישומון על פני המתחרים, ועוד דגש הוא בחירה מדויקת של מילות מפתח שישובצו גם בכותרת וגם בתיאור. התיאור צריך להיות תמציתי על-מנת שגם משתמשים שהאצבע על המסך קלה אצלם יוכלו להתרשם מיד ממה שיש לאפליקציה להציע להם.

2. ויז'ואל מסקרן

האייקון וצילומי המסך מושכים מטבעם תשומת לב רבה, ובהתאם הם מניעים אנשים רבים לפעולה הרצויה, הורדת האפליקציה. חשוב לבחור תמונות שגם משקפות את היתרונות של האפליקציה וגם מבהירות מיד למה כדאי להשתמש בה. המלצה נוספת היא לנסות סטים שונים של תמונות ולמדוד את הביצועים של כל אופציה – וכך לדעת מהו הוויז'ואל האפקטיבי ביותר.

3. דירוגים וביקורות

דירוגים וביקורות מגדילים מאוד את החשיפה של כל אפליקציה ומוסיפים לה אמינות. כדאי לבקש ממי שכבר נהנה מהיישומון לדרג אותו, ואפילו להציע צ'ופרים חביבים למי שיעשה זאת וגם יוסיף ביקורת. התזמון הנכון הוא מספר ימים אחרי הורדת האפליקציה והשימוש בה.

4. קטגוריה שאפשר להתבלט בה

גם בחירת הקטגוריה עשויה להשפיע על הדירוג ובהתאם על היקף החשיפה. מצד אחד הקטגוריה חייבת כמובן להתאים למהות היישומון ומצד שני להיות כזו שהתחרות בה מאפשרת לו להתבלט.

קידום בגוגל וברשתות חברתיות

המרכיב השני של קידום האפליקציות מתבצע כאמור מחוץ לחנויות. ישנם מספר אפיקי פעולה אפשריים: אופציה אחת היא נוכחות נכונה ברשתות חברתיות ואינטראקציות עם קהל היעד. הנוכחות יכולה להיות בפייסבוק ו/או באינסטגרם, בהתאם לאופי האפליקציה, כשבכל מקרה חשוב לספק תוכן עם ערך מוסף אמיתי ולא רק להפנות את חברי הקהילה שמתגבשת סביב העמוד לחנויות. מענה מהיר, אישי ובגובה העיניים לכל תגובה גם הוא חובה. אפיק שני הוא קישורים מבלוגים או מאתרים פופולריים ורלוונטיים – או בתחום הטכנולוגיה או בתחום שבו פועל היישומון (למשל בלוג בתחום הכושר אם מדובר באפליקציה שמסייעת לשדרג אימונים). כדי לשתול את הקישור יש צורך בתוכן איכותי שיכלול את אותו קישור. דרך אפשרית שלישית היא מודעות בגוגל. היתרון העיקרי של אופציה הזו הוא המידיות שלה, כשבנוסף אין צורך ליצור תכנים מושקעים אלא פשוט ליצור מודעה חדה וממוקדת. מומלץ לעשות זאת בעזרת מומחים לקידום ממומן בגוגל, כך שהתקציב שיוקדש לשיווק בדרך זו יניב מקסימום תועלת. בכל מקרה אפשר, וכדאי, לנסות מספר גרסאות של הכותרת של המודעה ושל התיאור, ולעקוב אחרי הביצועים, וכך להגיע למודעה האופטימלית.