לא פעם עולה השאלה מה עדיף – דף נחיתה או אתר אינטרנט? בעוד באינטרנט תוכלו למצוא השוואות רבות בנושא ואינספור דעות גם כן, ננסה בכתבה זו לשפוך מעט מהאור שלנו בנושא ולחלוק מהניסיון שלנו מתי באמת כדאי להשתמש בדף נחיתה ומתי באתר אינטרנט. ראשית, חשוב להבין את ההבדלים ביניהם.

ההבדל בין דף נחיתה לאתר אינטרנט:

דף נחיתה מעוצב הוא דף המציג מידע מסוים ומקדם דבר אחד בדרך כלל. לדוגמה: מוצר, שירות, הרשמה לתפוצה וכו'. דף זה זול יותר להקמה מאתר אינטרנט כיוון שמדובר בדף אחד. הוא יכלול לרוב עיצוב רקע, לוגו החברה, טופס הרשמה לתפוצה ומידע מסוים עם כותרות בולטות. ככל שהדף ארוך יותר כך הוא יכלול יותר מידע ויותר טפסי הרשמה או כפתורי רכישה של המוצר. דף זה מוגבל מאוד בתוכן ולמרות שיש באינטרנט דפי נחיתה ארוכים להפליא בדרך כלל מומלץ להשתמש בדף נחיתה עם תוכן מצומצם כיוון שלאנשים אין סבלנות היום לקרוא הרבה או להיבלע בתוך התוכן. אתר אינטרנט הוא למעשה אתר שלם ללא הגבלת עמודים פנימיים, מסודר באמצעות תפריטי ניווט וקטגוריות וכולל בדרך כלל עמודים כמו: אודות, צור קשר, דף הבית, עמוד שירותים, תיק עבודות ועוד.

מתי נצטרך דף נחיתה?

דף נחיתה יהיה שימושי כאשר נרצה לקדם מוצר או שירות שלנו באמצעות קמפיין ממומן, לבחון יחסי המרה או לקדם התעניינות במוצר/השירות מסוים. כמו כן דף נחיתה יכול להיות מצוין עבור חלוקת מוצר חינמי בתמורה להרשמה לתפוצה. דוגמאות לדפי נחיתה:
  • חברת ליסינג המקדמת מבצע מיוחד לזמן מוגבל או מקדמת סדרת רכבים מסוימת.
  • חברת כוח אדם המחפשת אנשים שמחפשים עבודה.
  • בעל מקצוע המשווק את שירותיו הנדרשים במהירות (לדוגמה מדביר, אינסטלטור, חשמלאי, פורץ מנעולים וכו'). כלומר אנשי מקצוע שאתה לא קורא עליהם עכשיו מידע רב או מאמרים באתר שלהם כדי להזמין אותם.
  • ועוד.

מתי נצטרך אתר אינטרנט?

אתר אינטרנט לא יהיה מוגבל בכמות הדפים שתוכלו להעלות אליו. המידע הרב יאפשר חיבור טוב יותר בין הגולשים למותג וכן יספק לנו מגוון אפשרויות נוספות. למשל: היכולת לקדם מוצרים ושירותים נוספים (דף נחיתה בדרך כלל מקדם רק שירות/מוצר אחד), היכולת לבצע קידום אורגני לאתר ולקדם אותו במנועי החיפוש (דפי נחיתה תלויים במקור תנועה ממומן בדרך כלל). באמצעות אתר אינטרנט ניתן להקים חנות אלקטרונית ולמכור דרכה מוצרים עם הרשמת לקוחות וסליקה ישירה באתר. ניתן גם לפרסם את הערוצים השונים של המותג ברשת ואפילו להציע לאנשים להוריד מוצר בתמורה להרשמה לתפוצה. לסיכום; היינו ממליצים להשתמש בדף נחיתה כאשר אתם רוצים לקדם מוצר/שירות או בניית רשימת תפוצה לעסק שלכם. לכל שימוש אחר היינו ממליצים על בניית אתר אינטרנט מלא לעסק. מדובר בפתרון יקר יותר אך כזה שלא מוגבל לאפשרויות פרסום מצומצמות או לקידום מוצר/שירות אחד. כמו כן אתר אינטרנט היא פלטפורמה מומלצת יותר לבנות יחסים עם הקהל שלכם ולשתף מידע גם אודות העסק שלכם.