תמונה-של-לחתום-על-מסמכים-דרך-הפלאפון

 

התקדמותה המטאורית של הטכנולוגיה בשנים האחרונות הביאה לשינויים רבים בחיי כולנו. חלק מהשינויים שהביאו עימם הטלפונים החכמים והרשתות החברתיות היטיבו עימנו. מכשירים רבים שליוו אותנו במשך עשורים, כמו פקס, סורק וטלפון נייח, הפכו תוך שנים ספורות למיושנים וכמעט לא נחוצים לחלוטין. זאת מכיוון שהטלפון הנייד החכם, הסמארטפון, מסוגל לבצע את תפקידם בצורה נוחה ויעילה יותר. היום כבר אפשר לחתום על מסמכים דרך הפלאפון… 

טיפים עבור טירונים בעולם החתימות הדיגיטליות

דרך אחת שבה נפוץ המנהג של חתימה דיגיטלית על מסמכים היא באמצעות הסמארטפון. מסך המגע הקטן והנוח אפשר לאנשים רבים להתחיל לחתום על מסמכים בצורה דיגיטלית. אך חשוב לדעת שישנם דרכים נוספות לחתימה דיגיטלית, כמו יצירת חתימה דיגיטלית קבועה במחשב הנייד או הנייח והדבקה שלה בסוף המסמכים הרלוונטיים. על מנת ליצור חתימה דיגיטלית, כתבו את החתימה שלכם על דף נייר חלק וסרקו את הדף החתום אל מחשבכם האישי. כעת, כל שעליכם לעשות הוא לגזור את החתימה מהדף הסרוק ולהדביק אותה בכל מקום שתבחרו. שימו לב לא להפיץ את החתימה הסרוקה, כדי שלא תגיע לידיים לא נכונות. 

כבר מזמן לא צריך להוציא שליח שיחתים את המסמך

בעבר, היו מספר דרכים שונות להחתים אנשים על מסמכים. הדרך הנפוצה ביותר למשך שנים הייתה, מן הסתם, פשוט לקחת את המסמך אל האדם שצריך לחתום ולהחתים אותו. אמנם זה נשמע פשוט, אך במאה הקודמת זה דרש מסעות ארוכים ומפרכים, ברכבות או באוניות, על מנת להחתים אנשים מסוימים על מסמכים שדרשו את חתימתם. עם התפתחות הטכנולוגיה, מכשיר הפקס סיפק דרך קלה ונוחה יותר להעביר מסמכים בין שני מקומות מרוחקים וכך אפשר חתימה עליהם. כיום, במקום להוציא שליח שייקח את המסמכים במיוחד לחתימה או לשלוח אותם במכשיר המיושן שהוא הפקס, אפשר לסדר חתימה על מסמך pdf או חתימה דיגיטלית בוורד דרך הטלפון הנייד. 

מה אומרים לאנשים שמתנגדים לחתימה דיגיטלית?

לפני מספר חודשים, כשהייתי צריך להחתים אדם מבוגר כלשהו על מסמך, הוא התלונן שהוא לא אוהב את החתימה הדיגיטלית והוא מעדיף שאבוא פיזית עם המסמך. כאשר הסברתי לו שאחת הסיבות לחתימה דיגיטלית בוורד היא העובדה שאנו משתדלים להדפיס כמה שפחות מסיבות סביבתיות, הוא הסכים. לכן, אנשים רבים קוראים לחתימה דיגיטלית חתימה ירוקה, שכן בנוסף לנוחות, היא גם עוזרת לשמור על הסביבה. 

למה החתימה הדיגיטלית לא עובדת לי בפלאפון?

במידה וניסיתם לחתום דיגיטלית על מסמך מסוים ונתקלתם בקשיים, הנה כמה בעיות ודרך פתרונן. לפעמים נדרש להעביר את הפלאפון למצב תצוגה מאוזן על מנת לחתום כמו שצריך. בעיה נוספת שאנשים נתקלים בה כאשר הם מנסים לחתום דיגיטלית, היא שהמסמך אינו פתוח לשינויים. על מנת לפתוח אותו לשינויים, נדרשת פתיחתו דרך מחשב, סידור ההגדרות ושליחתו מחדש לטלפון הנייד. כמו כן, אנשים רבים נתקלים בבעיות כאשר הם נדרשים לחתום במזג אוויר קר או עם כפפות. במקרה כזה, נסו להיכנס למקום חמים יותר, להוריד את הכפפות ולחמם את הידיים שלכם לפני שאתם מנסים לחתום באמצעות הטלפון הנייד. 

 

סיכום

 

אין ספק, חתימה דיגיטלית על מסמכים, או חתימה ירוקה כמו שאחרים קוראים לה, היא אחת מהדרכים שבהם חיינו נעשו נוחים יותר בעזרת התפתחות הטכנולוגיה בשנים האחרונות. אין צורך יותר להוציא שליחים או לשלוח פקסים באמצעות מכונות ישנות, במקום זאת, ניתן לחתום על מסמכים דרך הפלאפון הנייד או לייצר חתימה דיגיטלית בוורד.