ביקורות רעות על האפליקציה שלכם? רוצים לתקן את הרושם? זה הזמן לעשות ניהול מוניטין בגוגל. במאמר הבא נסביר מה זה ניהול מוניטין בגוגל, איך מנהלים מוניטין של אפליקציות וגם, כמה זמן יקח לכם להעלים את התוצאות השליליות? כל התשובות לפניכם.

מה זה ניהול מוניטין בגוגל?

נפתח בשורה התחתונה – המטרה העיקרית של ניהול מוניטין בגוגל היא דחיקה של תוצאות שליליות על העסק שלכם למיקומים פחות רלוונטיים. לדוגמא, אם למשל גולש יחפש את העסק שלכם בגוגל התוצאות הראשונות שהוא יקבל הן ביקורות שליליות או תקדימים שליליים כאלה ואחרים, אתם תחוו ירידה דרסטית בהכנסות. במצב כזה, אתם צריכים להעביר את המושכות לפונקציה מקצועית שהתפקיד שלה הוא ניהול מוניטין בגוגל.

איך מנהלים מוניטין של אפליקציות בגוגל?

ממש כמו קידום אורגני בגוגל, תוצאות טובות מגיעות רק לאחר עבודת הכנה מקצועית. נתחיל בזה שאתם חייבים ללמוד את האויב שלכם, את המטרה שלו ולא פחות חשוב, כמה עמוק המשבר שהאפליקציה שלכם נמצאת בו. זה יסייע לכם לבצע תכנית אסטרטגית ולתכנן באילו כלים אתם הולכים להשתמש על מנת למגר את התוצאות השליליות. מטרת התכנית היא בסופו של דבר להגדיר את המדדים שלכם להצלחה. לאחר שיש לכם תכנית מסודרת, אתם צריכים להבין באילו כלים אתם הולכים להשתמש. לפעמים המצב יצריך אתכם לנהל קמפיין פרסומי בגוגל, לפעמים להפיק תוכן עבור מגזינים מובילים ולעיתים אף הקמה של אתרי תדמית ייעודיים.

למה חשוב לשים לב במהלך ניהול המוניטין?

לפני שאתם מתחילים לנהל מוניטין של אפליקציה כזו או אחרת, חשוב מאוד לבצע הערכת זמנים כחלק מפעולות קידום אתרים בגוגל. מה זה אומר בפועל? נוכל לומר בפשטות שברגע שמישהו "מלכלך" עליכם ברשת, הזמן הוא מרכיב מכריע בהצלחה וככל שתתמהמהו, כך יהיה לכם קשה יותר למזער נזקים. בנוסף, חשוב מאד לדעת שבניגוד לפרסום ממומן בגוגל, ששם אתם שולטים באופן טוטאלי על הברז התקציבי, בניהול מוניטין זה ממש לא כך. באופן כללי, העלות של הפרויקט נמדדת על ידי מספר פרמטרים, כמו רמת המורכבות שלו, כמות האזכורים השליליים על האפליקציה שלכם, זהות הגופים ש"מלכלכים" עליכם וכמובן הזמן שעומד לרשותכם. בכל מקרה, עבודת ההכנה שתעשו תסייע לכם לבנות מסגרת תקציבית שלא תחרגו ממנה, כי בכל הקשור לניהול מוניטין זה בעצם אחד הסיכונים הגדולים.

כמה זמן לוקח להעלים תוצאות שליליות?

התשובה לשאלה הזו מושפעת ממגוון רחב של גורמים. ראשית, זה תלוי מאוד בכמות התוצאות השליליות שיש על האפליקציה שלכם וכמובן שככל שיש יותר, כך יקח יותר זמן לנקות אותן. בנוסף, תלוי מאד מי הגורם שמפיץ עליכם את התוצאות השליליות. ככל שהאתרים שמפיצים עליכם את התוצאות השליליות יהיו חזקים יותר, כך פרויקט ניהול המוניטין יהיה מורכב וארוך יותר. זאת ועוד, במידה והאפליקציה שלכם עוסקת בנושא שהוא מאד חם ולוהט כרגע, לא משנה כמה ניהול המוניטין כחלק מתהליך קידום אתרים בגוגל יהיה מוצלח, ככה הפרויקט יהיה מורכב יותר.