תמונה של קידום אפליקציות ASO
המטרה של כל בעל אפליקציה היא להגיע לחשיפה כמה שיותר גדולה. המשמעות של חשיפה מכסימלית לאפליקציה היא להשיג יותר הורדות ויותר משתמשים. בשורה התחתונה, מקבלים כתוצאה מכך יותר הכנסות (מוניטיזציה), בצורה ישירה ולעיתים בצורה עקיפה. איך עושים את זה? ניתן להשיג זאת על ידי טכניקת קידום שנקראת ASO.

האם ASO נועד רק למכשירי אפל

קידום אפליקציות צריך לעניין כל מי ששוקד על פיתוח אפליקציות מובייל ברגע זה וכל מי שמתכנן להתחיל לפתח בקרוב. ASO זה בעצם מושג מפתח בתחום הקידום של כל אפליקציה שרוצה לקבל מקום של כבוד בחנות האפליקציות של אפל. מדובר באוסף של צעדים שנועדו לייצר אופטימיזציה ב-App Store, וזו בעצם משמעות הדבר – App Store Optimization. אך חשוב שלא תהיה טעות, צעדי הקידום והאופטימיזציה ממש לא נועדו רק למכשירי אפל. חשוב לנקוט צעדים מתאימים הן לצורך קידום בגוגל פלי והן לטובת שיפור החשיפה גם באפל.

לדאוג שהחיפושים יובילו אליכם

יש לכם אפליקציה? אתם אף פעם לא יכולים לשבת ולחכות שימצאו אתכם בחנויות האפליקציות. יש צורך בצעדים יזומים וחשוב להבין כי שלושה מתוך ארבעה אנשים נוטים להיעזר באופציית החיפוש. כלומר, אנשים לא מסתפקים בהמלצות על אפליקציות שמצאו באתר כזה או אחר אלא ממש משתמשים במילות חיפוש כדי לאתר אפליקציות שמעניינות אותם. יותר מ-60 אחוז מחיפושי האפליקציות מסתיימים בכך שהמשתמש מוריד אפליקציה אחת או יותר. כלומר, פעולה חיונית של קידום אפליקציות חותרת להביא לכך כי כאשר מישהו מחפש אפליקציה בתחום שלכם, מילות החיפוש הרצויות יעלו בפניו את האפליקציה שאתם פיתחתם או שפיתחו עבורכם. יש לשים לב כי קיימים הבדלים מסוימים בין מנועי החיפוש App Store של אפל ולבין Google Play חנות האפליקציות של גוגל.

איך מקדמים אפליקציות בצורה אופטימלית

קידום האפליקציות בצורה אופטימלית נעשה בדרכים שונות. בין היתר, יש לנתח את מילות החיפוש שבהם משתמשים קהלי היעד והמטרה. בנוסף, יש לבצע אופטימיזציה בכל ההגדרות המשפיעות על תוצאות החיפוש. כך למשל יש להגדיר בצורה טובה יותר אם תיאור האפליקציה בחנות, יש לבדוק האם שם היישום הוא הטוב ביותר לטובת המחפשים. בכל פעם שמבצעים שינויים או התאמות, יש לבדוק איך הדבר מביא לשינוי בכמות ההורדות. בביצוע הקידום ברמה האורגנית יש לשים לב לכותרת האפליקציה, לתיאור שלה בקצרה ולתיאור שלה בצורה יותר מפורטת. הקידום יכול להשתפר מאוד כאשר משתמשים נכון בדירוגים וביקורות וכאשר מייצרים אפשרות לרכישות מתוך האפליקציה עצמה (כן, זה משפר את הקידום). חשוב לוודא כי הכותרת לא תחרוג ממגבלת התווים וכך גם תיאורי התוכן שלה. מיקוד ושילוב מילות מפתח מאפשרים לשפר את התוצאה. כמו כן, עדכונים באפליקציה עצמה, והוספת תועלות שיוצרות חוות דעת טובות משפרים את הקידום ומשפרים את קצב ההורדות.